Nom i grup d'infants al qual es destina
L'escola
Alegria ha fet la programació que va destinada a 14 infants de 1 a 2
anys de la classe dels Estels, amb la finalitat de treballar tots
els continguts de la Unitat Didàctica de “ Les emocions” i
aconseguir els objectius establerts per desenvolupar totes les
capacitats del cicle.
Objectius d'aprenentatge- ( Tercer nivell de concreció)
OBJECTIUS
DEL CICLE
(PRIMER
NIVELL DE CONCRECIÓ)
|
OBJECTIUS
DEL CENTRE (PPC)
(SEGON
NIVELL DE CONCRECIÓ)
|
OBJECTIUS
D'APRENENTATGE
(TERCER
NIVELL DE CONCRECIÓ)
|
Identificar-se
com a persona, assolir el
grau
de seguretat afectiva i emocional
corresponent
al seu moment maduratiu, i
esforçar-se
per manifestar i expressar les
pròpies
emocions i sentiments.
|
1-Respondre
als estímuls d'afecte amb la mirada i el somriure.
2-Relacionar-se
amb els adults i, progressivament, amb els altres nens, responent
als
seus missatges i accions d'afecte.
3-Mostrar
una actitud positiva davant les demostracions d'afecte dels adults.
4-Identificar-se
a ell mateix com a persona.
|
1-
Ampliar el vocabulari emocional.
2-Afavorir
el control de les emocions negatives
3-Adquirir
confiança en si mateix.
4-
Ser actiu en la demanda d'afecte
5-
Trobar recursos per aconseguir el que necessita
6-
Gaudir de la pròpia acció
7-
Somriure davant del mirall
|
Establir
relacions afectives positives,
comprenent
i apreciant progressivament el
seu
entorn immediat, iniciant-se en
l’adquisició
de comportaments socials que
facilitin
la integració en el grup
|
1-Adquirir
comportaments que facilitin la integració en els grups socials
del seu entorn.
2-Acceptar
la presència i companyia d'altres nens i nenes.
3-Identificar
els diferents objectes i materials de la classe amb els companys i
companyes.
4-Observar
i explorar activament el seu entorn immediat : la classe i el pati.
|
1-
Reconèixer les emocions pròpies i dels altres.
2-
Reconèixer emocions en contes.
3-Identificar
les emocions negatives que té
4-
Respondre amb plaer als massatges i carícies.
5-
Manifestar la demanda de necessitats afectives.
6-
Mostrar interès i respectar les intervencions i creacions dels
companys.
7-
Iniciar-se a compartir l'espai, els objectes i l'atenció de
l'educadora.
|
Comprendre
el llenguatge adult i dels
altres
infants, comunicar-se i expressar-se
a
través del moviment, el gest, el joc i la
paraula,
amb una progressiva millora del
llenguatge
oral.
|
1-
Expressar les emocions primàries pròpies mitjançant els
diferents llenguatges.
2-
Expressar
sentiments d'alegria i afecte envers els adults amb els quals es
relaciona habitualment.
3-
Comunicar-se i expressar-se per mitjà d'algunes paraules i la
construcció de petites frases.
4-Realitzar
moviments i gestos mímics globals per tal d'expressar els seus
desitjos i experiències
del moment.
|
1-
Expressar gestualment les emocions.
2-
Expressar a través del dibuix les emocions que li produeix la
separació del pares.
3-
Expressar verbalment situacions on han sentit les emocions.
4-
Somriure a l'educadora.
5-
Augmentar el vocabulari.
6-
Elaborar frases de dues paraules.
7-
Entendre consignes senzilles ( dóna'm, vine...)
|
Relació
dels objectius d'aprenentatge amb les capacitats del currículum
seleccionades ( al punt 3.1 Capacitats) i derivats dels objectius
específics del ( punt 3.4 Objectius per la PPC, 2n nivell de
concreció).
Objectius
d'aprenentatge
|
Capacitats(*)
|
|||
1
|
2
|
3
|
4
|
|
Ampliar
el vocabulari emocional.
|
X
|
X
|
X
|
X
|
Desenvolupar
un major coneixement emocional.
|
X
|
X
|
X
|
X
|
Reconèixer
les emocions pròpies i dels altres.
|
X
|
X
|
X
|
|
Identificar
les emocions dels altres.
|
X
|
X
|
X
|
|
Reflexionar
sobre les emocions pròpies i dels altres.
|
X
|
X
|
X
|
X
|
Reconèixer
emocions en contes.
|
X
|
|||
Expressar
verbalment situacions on hem sentit les emocions.
|
X
|
X
|
X
|
X
|
Expressar
gestualment les emocions.
|
X
|
X
|
X
|
X
|
Expressar
plàsticament les emocions.
|
X
|
X
|
(*)Capacitats
- Assolir progressivament seguretat afectiva i emocional i anar-se formant una imatge positiva de si mateixos i de les altres persones.
- Adquirir progressivament hàbits bàsics d'autonomia en accions quotidianes, per actuar amb seguretat i eficàcia.
- Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte i participar, gradualment, en activitats socials i culturals.
- Comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència que els portin cap a una autonomia personal, cap a la col·laboració amb el grup i cap a la integració social.
Continguts de la unitat didàctica
Continguts
Conceptuals
|
|
Continguts
Procedimentals
|
|
Continguts
Actitudinals
|
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada