Objectius i continguts (3 Nivell de concreció)

Nom i grup d'infants al qual es destina


L'escola Alegria ha fet la programació que va destinada a 14 infants de 1 a 2 anys de la classe dels Estels, amb la finalitat de treballar tots els continguts de la Unitat Didàctica de “ Les emocions” i aconseguir els objectius establerts per desenvolupar totes les capacitats del cicle.
 Objectius d'aprenentatge- ( Tercer nivell de concreció)


OBJECTIUS DEL CICLE
(PRIMER NIVELL DE CONCRECIÓ)
OBJECTIUS DEL CENTRE (PPC)
(SEGON NIVELL DE CONCRECIÓ)
OBJECTIUS D'APRENENTATGE
(TERCER NIVELL DE CONCRECIÓ)
Identificar-se com a persona, assolir el
grau de seguretat afectiva i emocional
corresponent al seu moment maduratiu, i
esforçar-se per manifestar i expressar les
pròpies emocions i sentiments.

1-Respondre als estímuls d'afecte amb la mirada i el somriure.

2-Relacionar-se amb els adults i, progressivament, amb els altres nens, responent
als seus missatges i accions d'afecte.

3-Mostrar una actitud positiva davant les demostracions d'afecte dels adults.

4-Identificar-se a ell mateix com a persona.
1- Ampliar el vocabulari emocional.
2-Afavorir el control de les emocions negatives
3-Adquirir confiança en si mateix.
4- Ser actiu en la demanda d'afecte
5- Trobar recursos per aconseguir el que necessita
6- Gaudir de la pròpia acció
7- Somriure davant del mirall
Establir relacions afectives positives,
comprenent i apreciant progressivament el
seu entorn immediat, iniciant-se en
l’adquisició de comportaments socials que
facilitin la integració en el grup

1-Adquirir comportaments que facilitin la integració en els grups socials del seu entorn.
2-Acceptar la presència i companyia d'altres nens i nenes.
3-Identificar els diferents objectes i materials de la classe amb els companys i companyes.
4-Observar i explorar activament el seu entorn immediat : la classe i el pati.
1- Reconèixer les emocions pròpies i dels altres.
2- Reconèixer emocions en contes.
3-Identificar les emocions negatives que té
4- Respondre amb plaer als massatges i carícies.
5- Manifestar la demanda de necessitats afectives.
6- Mostrar interès i respectar les intervencions i creacions dels companys.
7- Iniciar-se a compartir l'espai, els objectes i l'atenció de l'educadora.
Comprendre el llenguatge adult i dels
altres infants, comunicar-se i expressar-se
a través del moviment, el gest, el joc i la
paraula, amb una progressiva millora del
llenguatge oral.

1- Expressar les emocions primàries pròpies mitjançant els diferents llenguatges.
2- Expressar sentiments d'alegria i afecte envers els adults amb els quals es relaciona habitualment.
3- Comunicar-se i expressar-se per mitjà d'algunes paraules i la construcció de petites frases.
4-Realitzar moviments i gestos mímics globals per tal d'expressar els seus desitjos i experiències del moment.
1- Expressar gestualment les emocions.
2- Expressar a través del dibuix les emocions que li produeix la separació del pares.
3- Expressar verbalment situacions on han sentit les emocions.
4- Somriure a l'educadora.
5- Augmentar el vocabulari.
6- Elaborar frases de dues paraules.
7- Entendre consignes senzilles ( dóna'm, vine...)


Relació dels objectius d'aprenentatge amb les capacitats del currículum seleccionades ( al punt 3.1 Capacitats) i derivats dels objectius específics del ( punt 3.4 Objectius per la PPC, 2n nivell de concreció).







Objectius d'aprenentatge
Capacitats(*)
1
2
3
4
Ampliar el vocabulari emocional.
X
X
X
X
Desenvolupar un major coneixement emocional.
X
X
X
X
Reconèixer les emocions pròpies i dels altres.
X

X
X
Identificar les emocions dels altres.
X

X
X
Reflexionar sobre les emocions pròpies i dels altres.
X
X
X
X
Reconèixer emocions en contes.
X



Expressar verbalment situacions on hem sentit les emocions.
X
X
X
X
Expressar gestualment les emocions.
X
X
X
X
Expressar plàsticament les emocions.
X

X


(*)Capacitats

  1. Assolir progressivament seguretat afectiva i emocional i anar-se formant una imatge positiva de si mateixos i de les altres persones.
  2. Adquirir progressivament hàbits bàsics d'autonomia en accions quotidianes, per actuar amb seguretat i eficàcia.
  3. Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte i participar, gradualment, en activitats socials i culturals.
  4. Comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència que els portin cap a una autonomia personal, cap a la col·laboració amb el grup i cap a la integració social.


       Continguts de la unitat didàctica



    Continguts Conceptuals
  • Les emocions bàsiques.
  • Consciència emocional.
  • Identificació d'emocions

    Continguts Procedimentals
  • Reconeixement, manifestació i expressió de les emocions bàsiques, pròpies i dels altres, mitjançant el llenguatge verbal, gestual i corporal.
  • Descoberta i iniciació en el reconeixement, classificació i correspondència d'algunes emocions que s'obtenen a través de l'experimentació i l'observació.
  • Iniciació en la representació de les emocions mitjançant l'expressió plàstica.

Continguts Actitudinals
  • Iniciació en el coneixement i aplicació de les actituds adequades necessàries per a la convivència i normes que regeixen els relats i les converses(atenció, espera, to de veu, etc)
  • Progrés en la confiança i la seguretat a l'hora d'intervenir amb iniciativa en les activitats.
  • Increment del sentit de la responsabilitat i reconeixement dels canvis provocats per les pròpies accions.
  • Construcció de relacions afectives positives amb les persones adultes i els infants que l'envolten diàriament.
  • Interès de l'adquisició de comportaments socials per una bona integració al grup.
  • Acceptació i respecte per la diversitat.
  • Actitud comprensiva envers les causes i conseqüències de les emocions (empatia).
  • Cura i respecte pels materials, les instal·lacions, l'educador/a i els companys.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada