Seqüència didàctica







Seqüència Didàctica
Activitats d'avaluació inicial:
Activitat 1: El mural de les emocions
Activitat 2: Els follets dels dies de la setmana
Activitat 3: La cançó de la felicitat
Activitats de desenvolupament:
Activitat 4: L'alegria
Activitat 5: Que sento quan ric i quan ploro
Activitat 6: Els colors de l'emoció
Activitat 7: El racó de les emocions
Activitat 8: El monstre menja-colors
Activitat 9: Fem un mural amb els pares
Activitats de síntesi:
Activitat 10: Pares i fills sentim les emocions
Activitat 11: El conte de les emocions
Activitat 12: Les piruletes de les emocions

Activitats:
Activitat 1: El mural de les emocions: Presentarem als infants una sèrie d'imatges que representin diferents emocions ( tristesa, alegria, por i ràbia ). Prèviament haurem penjat a la paret a l'altura dels nens un mural amb les fotografies de cada infant, l'educadora agafarà una imatge i parlarà als infants d'aquella emoció i de les coses que ens fan sentir d'aquella manera. Els hi mostrarà als infants i amb l'ajuda de l'educadora la penjaran sota la fotografia de cada nen l'imatge amb l'emoció de com se senten aquell matí. Aquesta activitat ens ajudarà a fer l'avaluació inicial i saber els coneixements dels infants sobre aquestes emocions.


Activitat 2 : Els follets dels dies de la setmana: Cada matí durant l'assemblea, un infant i d'acord amb el dia de la setmana que correspongui (per l'edat dels infants l'educadora indicarà el dia de la setmana que correspon) , a d'anar al calendari dels follets i mirar quin follet hi ha, el follet pot estar content, trist, enfadat, etc...Després d'ensenyar el follet al grup en parlaran tots i preguntarem als infants que li deu haver passat al follet perquè aquell dia estigui content o trist. Aquesta activitat també ens informarà sobre els coneixements dels infants sobre les emocions al començament de curs.


Activitat 3 : La cançó de la felicitat: Els infants seuran a terra en forma de semi-lluna, l'educadora procedirà a explicar en què consisteix l'activitat i de que va la cançó. Demanarem que hi hagi silenci per a poder escoltar bé la cançó i procedirem a posar-la. Mentre els infants escolten la cançó la mestra farà la coreografia que els infants podran anar seguint. La finalitat d'aquesta activitat és que els infants imitant a l'educadora aprenguin a expressar les seves emocions a través de la música.

" La cançó de la felicitat”
Si estàs trist i et manca l’alegria,
corre fes fora la malenconia.
Vine amb mi i t’ensenyaré
la cançó de la felicitat.

Bat les ales
(moviment de batre les ales),
mou les antenes
(amb els dits fem com si tinguéssim antenes al cap i les movem),
dóna’m les dues potetes
(ens donem les dues mans alhora),
vola per aquí i vola per allà
(fem un moviment que imiti les onades, per dir-ho d’alguna manera. Primer cap a la dreta i després cap a l’esquerra)
la cançó de la felicitat.
(donem una volta)




Activitat 4 : L'alegria : Els infants seuran al racó dels contes on l'educadora explicarà el conte de les emocions del Pol. Un cop s'hagi llegit el conte els infants hauran d'expressar el sentiment d'alegria a través del cos, primerament amb la cara i després per les resta del cos. Finalment infants i educadora parlaran sobre les coses que els fan estar alegres i perquè. L'objectiu d'aquesta activitat és que els infants aprenguin a expressar l'emoció de l'alegria mitjançant el seu cos i s'iniciïn en l'expressió de les seves emocions.


Activitat 5 : Que sento quan ric i quan ploro : Els infants hauran de reconèixer les expressions d'alegria i de tristesa a través d'unes fotografies on apareixen persones que riuen i ploren. Els infants seuran en rotllana i la mestra anirà ensenyant les diferents fotografies. Un cop s'hagi tret una fotografia, els infants podran observar-la i després l'educadora els hi farà preguntes sobre aquesta. Després podrà sortir un infant per imitar l'expressió que apareix a la foto i els hi farem preguntes sobre les emocions de l'infant. Finalment farem un mural amb les fotografies separades segons si riuen o ploren. Amb aquesta activitat els infants podran iniciar-se en l'expressió verbal de les seves emocions i intentar reconèixer el motiu d'aquestes emocions. L'educador/a ajudarà els infants a expressar-se verbalment.


Activitat 6 : Els colors de l'emoció: Primerament el infants seuran a terra, posarem música i l'educadora a través d'un punt làser enfocat al sostre seguirà el ritme de la música. Seguidament, els infants es col·locaran al voltant d'una taula de llum on, poc a poc se'ls hi anirà oferint material divers, com paper de cel·lofana, pilotes de llum, ampolles de líquid de colors, etc... per a què puguin gaudir d'una experiència a través de les llums i els colors. La finalitat d'aquesta activitat és que els infants expressin les seves emocions durant l'experimentació del joc i treballin l'emoció de la sorpresa per vèncer la por a la foscor.

. Activitat 7: “El racó de les emocions”: L'activitat consistirà en col·locar en un racó de l'aula un mirall i al seu costat un mural amb imatges de persones que mostren diferents expressions. Tot seguit l'educador/a motivarà als infants a imitar les diferents expressions anomenant sempre el nom d'aquesta per tal que els infants puguin relacionar cadascuna amb el seu nom. Aquesta activitat ajudarà als infants a iniciar-se en l'expressió gestual.

. Activitat 8: “ El monstre menja-pors”: L'activitat consistirà en fer una representació amb titelles de la història de la Maria, una nena que no vol anar a l'escola i es vol quedar amb els seus pares fins que coneix al monstre menja-pors, que l'ajuda a superar les seves pors, i aconsegueix que vagi a l'escola molt contenta perquè sap que allí viurà moltes aventures boniques. La finalitat d'aquesta activitat és que els nens s'inicien en l'expressió de les seves emocions i que aprenguin a superar les seves pors.

.Activitat 9: “El mural de les emocions”: Aquesta activitat consistirà en tenir a l'aula un mural penjat on s'hi penjaran les diferents fotografies aportades per les famílies. Es proposarà als pares si ens poden portar diferents fotografies fent una activitat divertida amb el seu fill/a. A la fotografia sortirà el pare o mare amb el seu fill/a. Aquesta activitat ens servirà per treballar l'alegria que senten tant els infants com els seus pares fent activitats junts.

Activitat 10: “Pares i fills sentim les emocions”: Aquesta activitat consistirà en fer trobades a l'escola on celebrarem diferents festes populars i realitzarem, berenars o esmorzars amb les famílies i els infants. Es proposarà a les famílies si podran ajudar en aquesta activitat.


Activitat 11: “El Conte de les emocions”: L'activitat consistirà en explicar diferents contes tots adaptats a l'edat dels infants i al seu desenvolupament, tindran a veure amb les emocions. Els contes els explicarà l'educador/a i cada setmana en treballarem un.
Els hi explicarem com es senten els personatges, si tenen por, si estan contents, si està trist el personatge de la mare de les cabretes quan ha vist que el llop s'ha menjat les cabretes , si la caputxeta està alegre,contenta quan agafa flors en el bosc.
Treballarem contes tradicionals buscant les emocions dels personatges, els tres porquets, l'aneguet lleig, a mesura que anem explicant el conte, anem preguntant als infants i ensenyant com es senten els personatges, l'educador/a farà una mica de dramatització.

.Activitat 12: “ Les Piruletes de les emocions”:L'activitat consistirà en fer que els infants expressin les seves emocions. L'activitat és realitzarà individualment i dos cops per setmana , cada dimarts i cada dijous l'educador/a agafarà a un infant , mentre els altres es queden a l'aula amb l'altre educador/a . L'educador/a acompanyarà a a l' infant i li ensenyarà en què consisteix l'activitat, primer a que trii una piruleta, aquestes estaran col·locades en una cistella i tindran dibuixades diferents cares representant emocions primàries, tristesa, por, alegria. L'educadora ensenyarà als nens/es a representar l'emoció que han triat, els hi farà preguntes del tipus, perquè estàs content/a?, Estas content/a perquè avui has anat a comprar?, perquè estas enfadat/da? Estas enfadat/da perquè no t'han donat aquest conte?.
D'aquesta manera progressivament aniran entenen el que han de fer durant aquesta activitat i aniran expressant diferents emocions primàries.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada