Seqüència
Didàctica
|
Activitats
d'avaluació inicial:
Activitat
1: El mural de les emocions
Activitat
2: Els follets dels dies de la setmana
Activitat
3: La cançó de la felicitat
|
Activitats
de desenvolupament:
Activitat
4: L'alegria
Activitat
5: Que sento quan ric i quan ploro
Activitat
6: Els colors de l'emoció
Activitat
7: El racó de les emocions
Activitat
8: El monstre menja-colors
Activitat
9: Fem un mural amb els pares
|
Activitats
de síntesi:
Activitat
10: Pares i fills sentim les emocions
Activitat
11: El conte de les emocions
Activitat
12: Les piruletes de les emocions
|
Activitats:


Activitat
3 : La cançó de la felicitat: Els
infants seuran a terra en forma de semi-lluna, l'educadora procedirà
a explicar en què consisteix l'activitat i de que va la cançó.
Demanarem que hi hagi silenci per a poder escoltar bé la cançó i
procedirem a posar-la. Mentre els infants escolten la cançó la
mestra farà la coreografia que els infants podran anar seguint. La
finalitat d'aquesta activitat és que els infants imitant a
l'educadora aprenguin a expressar les seves emocions a través de la
música.
"
La cançó de la felicitat”
Si
estàs trist i et manca l’alegria,
corre
fes fora la malenconia.
Vine
amb mi i t’ensenyaré
la
cançó de la felicitat.
Bat
les ales
(moviment
de batre les ales),
mou
les antenes
(amb
els dits fem com si tinguéssim antenes al cap i les movem),
dóna’m
les dues potetes
(ens
donem les dues mans alhora),
vola
per aquí i vola per allà
(fem
un moviment que imiti les onades, per dir-ho d’alguna manera.
Primer cap a la dreta i després cap a l’esquerra)
la
cançó de la felicitat.

Activitat
5 : Que
sento quan ric i quan ploro
:
Els
infants hauran de reconèixer les expressions d'alegria i de tristesa
a través d'unes fotografies on apareixen persones que riuen i
ploren. Els infants seuran en rotllana i la mestra anirà ensenyant
les diferents fotografies. Un cop s'hagi tret una fotografia, els
infants podran observar-la i després l'educadora els hi farà
preguntes sobre aquesta. Després podrà sortir un infant per imitar
l'expressió que apareix a la foto i els hi farem preguntes sobre les
emocions de l'infant. Finalment farem un mural amb les fotografies
separades segons si riuen o ploren.
Amb
aquesta activitat els infants podran iniciar-se en
l'expressió
verbal de les seves emocions i intentar reconèixer el motiu
d'aquestes emocions. L'educador/a ajudarà els infants a expressar-se
verbalment.
Activitat
6 : Els colors de l'emoció: Primerament
el infants seuran a terra, posarem música i l'educadora a través
d'un punt làser enfocat al sostre seguirà el ritme de la música.
Seguidament, els infants es col·locaran al voltant d'una taula de
llum on, poc a poc se'ls hi anirà oferint material divers, com paper
de cel·lofana, pilotes de llum, ampolles de líquid de colors,
etc... per a què puguin gaudir d'una experiència a través de les
llums i els colors. La finalitat d'aquesta activitat és que els
infants expressin les seves emocions durant l'experimentació del joc
i treballin l'emoció de
la
sorpresa per vèncer la por a la foscor.
.
Activitat 7: “El racó de les emocions”:
L'activitat
consistirà en col·locar en un racó de l'aula un mirall i al seu
costat un mural amb imatges de persones que mostren diferents
expressions. Tot seguit l'educador/a motivarà als infants a imitar
les diferents expressions anomenant sempre el nom d'aquesta per tal
que els infants puguin relacionar cadascuna amb el seu nom. Aquesta
activitat ajudarà als infants a iniciar-se en l'expressió gestual.
.
Activitat 8: “ El monstre menja-pors”:
L'activitat
consistirà en fer una representació amb titelles de la història de
la Maria, una nena que no vol anar a l'escola i es vol quedar amb els
seus pares fins que coneix al monstre menja-pors, que l'ajuda a
superar les seves pors, i aconsegueix que vagi a l'escola molt
contenta perquè sap que allí viurà moltes aventures boniques. La
finalitat d'aquesta activitat és que els nens s'inicien en
l'expressió de les seves emocions i que aprenguin a superar les
seves pors.
.Activitat
9: “El mural de les emocions”: Aquesta
activitat consistirà en tenir a l'aula un mural penjat on s'hi
penjaran les diferents fotografies aportades per les famílies. Es
proposarà als pares si ens poden portar diferents fotografies fent
una activitat divertida amb el seu fill/a. A la fotografia sortirà
el pare o mare amb el seu fill/a. Aquesta activitat ens servirà per
treballar l'alegria que senten tant els infants com els seus pares
fent activitats junts.

Activitat 11: “El Conte de les emocions”: L'activitat consistirà en explicar diferents contes tots adaptats a l'edat dels infants i al seu desenvolupament, tindran a veure amb les emocions. Els contes els explicarà l'educador/a i cada setmana en treballarem un.
Els
hi explicarem com es senten els personatges, si tenen por, si estan
contents, si està trist el personatge de
la mare de les cabretes quan ha vist que el llop s'ha menjat les
cabretes , si la caputxeta està alegre,contenta quan agafa flors en
el bosc.
Treballarem
contes tradicionals buscant les emocions dels personatges, els tres
porquets, l'aneguet lleig, a mesura que anem explicant el conte, anem
preguntant als infants i ensenyant com es senten els personatges,
l'educador/a farà una mica de dramatització.

D'aquesta
manera progressivament aniran entenen el que han de fer durant
aquesta activitat i aniran expressant diferents emocions primàries.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada