Nom educadora: Judith Miralpeix
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Edat
|
1 a 2 anys
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
OBJECTIUS D'APRENENTATGE
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CONTINGUTS
|
Àrea de descoberta d'un mateix
i dels altres
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DURADA O TEMPS
|
Aquesta activitat tindrà una
durada aproximada de 25 a 30 minuts.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ESPAI
|
Aula d'educació especial.
La farem en aquesta aula ja que
és una activitat individual, i necessitem un lloc tranquil.
És una aula petita on hi haurà
un ambient tranquil i on podrem seure per realitzar l'activitat. Col·locarem
una taula al centre amb cadires al voltant de la mida dels infants, i a una
paret hi tindrem una estanteria on hi haurà tot el material necessari. A la
mateixa paret hi hauran diferents fotografies i dibuixos sobre el tema.
Aquesta aula està situada al
costat de l'aula de P1 i es comunica amb ella amb una porta al costat. A
l'altra costat hi ha la porta d'entrada des del passadís.
Hi ha una bona il·luminació
natural ja que disposa duna finestra gran que dóna al pati.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DESENVOLUPAMENT
|
En aquesta activitat prioritzem
el món emocional i el seu desenvolupament, intentant afavorir progressivament
les possibilitats expressives del cos, fomentarem el llenguatge corporal,
bàsic per a les relacions intrapersonals i interpersonals. L'expressió del
cos s'arrela en l'experiència emocional, les emocions se situen en la base de
la descoberta d'un mateix i dels altres, a l'hora que té molta importància en
el desenvolupament de tot tipus de capacitats (cognitives, motrius,
relacionals, d'equilibri personal, d'inserció i d'actuació social)
Aqueta activitat, ens anirà bé per anar veient com van gestionant els seus primers conflictes, com es senten, com ho expressen, ens servirà per treballar diferents emocions i per iniciar-se progressivament a regular les emocions negatives quan són en grup, per tal de que aprenguin a relacionar-se per primera vegada, amb altres infants d'edats similars. En general els infants reaccionen amb curiositat per altres infants com ells.
En l'adaptació volem fer que aquests infants que estaran junts durant bastant de temps aprenguin a conèixer-se a ells mateixox una mica millor, que comencin a renunciar dels seus propis interessos dins d'un grup per tal de compartir una joguina o superar una situació conflictiva o un mal tràngol, ja que no són tasques fàcils per a ells. Per aquests infants, que molts d'ells ni tan sols parlen, no els hi resulta gens fàcil entendre's entre ells.
En aquesta activitat els ajudarem a sentir-se segurs a la Llar, a relacionar-se amb altres adults i acostumar-se a ells, a crear un vincle per tal de que quan els seus pares no hi són, ells es sentin segurs i tranquils.
Per tant d'educació emocional que treballarem en aquesta activitat ens servirà per què treguin les emocions negatives que poden sentir durant el procés d'adaptació.
Aquest simpàtic joc ens servirà
per treballar l'educació emocional a nivell individual.
El desenvolupament serà:
Quan tinguem tots els infants
asseguts a la catifa al matí després de fer totes les rutines, cada dimarts i
cada dijous agafarem un infant diferent. L'educador/a i l'infant aniran al
cistell on tenim totes les piruletes amb les diferents cares ( contenta,
trista, plorant , enfadada..) Un cop li hem explicat el funcionament,
l'educador/a s'aixecarà amb l' infant i li ensenyarà què ha de fer.
Amb la imitació de l'educador/a
aniran realitzant progressivament l'activitat.
L'educadora agafarà una
piruleta amb la cara contenta i l'ensenyarà al nen/a, li explicarà que la
cara de la piruleta és la mateixa que fa ella i l'educadora farà un gran
somriure. Animarà a l' infant a que agafi la seva piruleta i que li ensenyi ,
després l'animarà a que imiti la cara de la piruleta.
Anirem a seure. L'educadora li
tornarà a ensenyar la piruleta i tornarà a realitzar un gran somriure,
imitant la piruleta que haurà agafat. Li explicarà el perquè està tan
contenta.
Animarà una altra vegada que l'
infant faci la cara de la seva piruleta, i li anirà fent preguntes.
Estàs trist/a? estàs content/a?
Estàs enfadat/da?
Perquè estas trist/a,
content/a, enfadat/a ?
Jo avui estic contenta, tu està
content/a?
Li reforçarà amb una explicació
per tal que l'aprenentatge sigui vivencial. Per exemple;
-Avui estic contenta perquè
abans de venir a a l'escola la meva filla m'ha fet un petó, ( i a continuació
li pot preguntar;
-T'agrada quan els pares et fan
un petó?
-Et poses content/a?
Reforçarem aquesta activitat
amb contes que podran portar de casa i d'altres que els tindrem també a
l'aula sempre adaptats al seu grau de maduresa .
Aquesta activitat ens servirà
també per involucrar i fer participar a les famílies, ja que cada divendres
un infant es podrà endur una caixeta on hi hauran totes les piruletes i un
full explicant les instruccions d'aquest joc per tal de que els pares puguin
gaudir amb l'infant fent-lo durant el cap de setmana.
Paper de l'educador/a:
El paper principal de
l'educadora durant aquesta activitat serà actiu i dinamitzador. L'educador/a
farà de model i en tot moment d'acompanyament.
L'educador/a s'assegurarà de
que cada infant participi activament i positivament en l'activitat. Per
fer-ho possible caldrà actuar decididament i discretament amb cadascun dels
infants que ho necessitin més, buscarà estratègies que els condueixin a
l'acció positiva.
La intervenció s'adreçarà a
resoldre diligentment qualsevol incidència, insinuarà amb el gest l'acció
d'actuar, a l'infant, que no se senti atret pel material.
Caldrà atendre les necessitats
físiques que es presentin, canviar o mocar un infant, per exemple, i fer-ho
de manera que provoqui la mínima interrupció possible de l'activitat.
Respondrà a les sol·licituds
d'alguns infants i encoratjarà novament a la realització de l'activitat.
Aturarà accions destructives
del material.
L'Educador/a en tot moment serà
el fil conductor. Serà l'acompanyant i el reforç en tota l'activitat,
propiciarà a que l'aprenentatge sigui significatiu, actiu, i vivencial,
reforçat amb experiències pròpies, intentant posar exemples que siguin
relacionats en accions que li hagin pogut passar a l'infant a casa o ve a
l'escola, aprofitant situacions quotidianes de l'aula, per així aprofundir i
reforçar els aprenentatges de l'activitat de les Piruletes.
Paper de les famílies:
En aquesta activitat serà
important la participació de la família, ja que cada divendres un infant
s'endurà les Piruletes de les Emocions a casa amb una caixeta decorada i
preparada per tal de transportar-les i ser guardades.
A dins de la caixa hi haurà un
paper plastificat amb les instruccions per tal de poder realitzar aquest joc
a casa amb els infants.
D'aquesta manera fem partícips
als pares de les activitats de l'escola, reforcem i afavorim els
aprenentatges dels infants i aquests estan contents.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
RECURSOS
|
Recursos Humans;
1 educadora
Recursos Materials:
-L'aula d'educació especial
-Pals de polo
-Rodones de cartolina o cartró (on hi pintarem les cares mostrant les
diferents emocions)
-Llana de colors diferents per fer el cabell.
-Llacets de colors diferents.
-Cola
-Cistella (on deixarem totes les piruletes)
-Retolador
-Estisores
-Una caixa (per portar a casa les Piruletes)
-Làmines de fotografies d'emocions i dibuixos d'emocions( decoració)
Quan tinguem les cares fetes les enganxarem al pal del polo i els hi
podem posar un llacet per donar-lis un toc de color i més visibilitat.
Al darrera de les cares hi podem escriure l'emoció que representa.
Hi enganxarem la llana i li farem uns bonics cabells.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ADAPTACIONS
|
Si hi ha algun infant amb NEE, ho adaptarem segons la necessitat que
tingui. Aquesta activitat la realitzaran sempre amb l'educadora que els
acompanyarà en la realització, els indicarà i els hi ensenyarà.
L'activitat és molt gràfica i visual, depenent de les circumstàncies de
l'infant podrem fer unes o altres adaptacions.
Tindrem l'aula adaptada per fer l'activitat, al mig de l'aula hi haurà la
taula amb les cadires i a la paret hi haurà una estanteria amb tot el
material necessari. La tindrem decorada amb diverses fotografies de diferents
emocions, tan d'infants com amb dibuixos divertits.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VALORACIÓ O AVALUACIÓ DE
L'ACTIVITAT
|
0: Mai
1: A vegades
2: Sovint
3: Sempre
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VALORACIÓ O AVALUACIÓ DELS
INFANTS.
|
0: Mai
1: A vegades
2: Sovint
3: Sempre
|
- Pàgina d'inici
- Perfils
- Descripció
- Justificació
- Tipus de programació
- Unitat de la programació
- Capacitats
- Objectius i continguts (1 Nivell de concreció)
- Objectius (2 Nivell de concreció)
- Objectius i continguts (3 Nivell de concreció)
- Metodologia
- Seqüència didàctica
- Materials
- Temporització
- Paper educador
- Atenció diversitat
- Avaluació
- Recull de fonts d'informació
Les piruletes de les emocions
Subscriure's a:
Missatges (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada