Nom de l'alumne o educadora: M.
Carme Callís Rovira
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Edat
|
Aquesta activitat està
destinada a infants de 1 a 2 anys
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
OBJECTIUS D'APRENENTATGE
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CONTINGUTS
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DURADA O TEMPS
|
Aquesta activitat tindrà una
durada 30 minuts aproximadament.
La primera part de l'activitat
durarà uns 10 minuts i la segona part durarà 20 minuts .
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ESPAI
|
Realitzarem aquesta activitat
al aula de 1 a 2 anys.
L'aula de P1 és una aula amplia i acollidora.
Consta de diferents racons, com els dels cotxes, la cuina, la biblioteca,
el matalàs, mirall i estanteries amb diferents joguines, té unes taules que
quan estan recollides no ocupen lloc, ja que queden aixecades i clavades a la
paret i les cadires apilades i recollides a un racó.
Aquesta activitat la farem a les fosques per tant necessitem que els
infants coneguin molt bé l'aula i els hi sigui familiar.
Abans de començar prepararem l'aula deixant el màxim possible de lloc,
perquè quedi un espai ampli, retirant totes les joguines i mobles. L'aula té
les estanteries i mobles mòbils que ens permet retirar amb facilitat totes
les coses que no necessitem.
Per fer l'activitat mantindrem el racó del matalàs i el racó del mirall.
La primera part de l'activitat la començarem asseguts al racó del
matalàs, per escoltar la música i veure les llums de colors.
Per fer la segona part de l'activitat anirem al racó del mirall, allà es
on posarem les taules de llum i tindran tot el material per gaudir de
l'activitat.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DESENVOLUPAMENT
|
Per un
infant, anar a l’escola per primera vegada suposa un canvi molt important ,
surt d’un lloc segur conegut i protegit on es relaciona amb les persones que ha
establert el primers vincles i a les quals està aferrat, per entrar en una
situació completament desconeguda.
El nostre
objectiu es aconseguir que l'infant pateixi el menys possible els afectes
negatius de l'adaptació
Com
educadores tractarem de crear un vincle afectiu basat en la confiança amb els
infants i crear uns lligams positius entre el nen i l'educadora.
Per mitjà de
les activitats anirem obrint un camp de possibilitats i mitjans que ajudaran al
infant a afavorir el seu procés evolutiu.
En aquesta activitat intentarem que els infants descobreixin l'emoció de
la sorpresa i també intentarem que vencin la por a la foscor a través de
llums de colors i música agradable i relaxant.
L'educadora prepararà tot el material, les taules de llum, ampolles amb
líquid de colors, paper de cel·lofana de colors diferents, pilotes de llum
que canvien de color i punters làser de formes i colors diferents. Tindrem
diferents materials perquè al ser infants tant petits no es cansin de seguida
de l'activitat.
Anirem oferint els materials poc a poc, perquè els infants es puguin
sorprendre dels llums i els colors, que ofereixen tots els materials.
Primer de tot l'educadora anirà enfosquin l'aula tancant la llum i
baixant les persianes de la classe, per tal d'enfosquir-la el màxim.
La primera part de l'activitat seurem al matalàs i posarem música
tranquil·la , l'educadora amb punters làser de colors, enfocarà el sostre
movent la llum i canviant de color ,al ritme de la música.
La segona part de l'activitat , la farem al racó del mirall, encendrem
les taules de llum i oferirem als infants que puguin jugar amb els papers de
cel·lofana de colors o amb les ampolles amb líquid de diferents colors que
haurem posat sobre de les taules ,també hi hauran pilotes amb llums de colors
que estaran repartides per el terra de l'aula, per tal que tots els infants
pugui gaudir de tot el material que els hi oferim i es puguin moure per tota
l'aula per jugar i explorar lliurament.
Paper de l'educadora :
En la primera part de l'activitat l'educadora mantindrà un paper actiu
mostrant les llums i els colors que ofereix el punter làser, intentant que
els infants es sorprenguin i gaudeixin de l'activitat.
La segona part de l'activitat és
de descoberta , observació i exploració , per tant els infants jugaran
lliurament i l'educadora observarà com els infants gaudeixen de l'activitat i
només intervendrà si els infants perden la curiositat.
Intervenció de les famílies:
L'educadora farà fotografies de l'activitat i les penjarà en un mural,
així quan vinguin les famílies a buscar als infants podran veure als seus
fills fent l'activitat i podran parlar amb ells del que han fet a l'escola.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
RECURSOS
|
Recursos humans : Una
educadora tutora i una educadora de reforç
Recursos materials:
- 2 Taules de llum
- Paper de cel·lofana
- Pilotes de llums de colors
- Ampolles de plàstic amb líquids de colors
- Punters làser
- Reproductor de CD
- CD de música relaxant
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ADAPTACIONS
|
L'aula de P1 la prepararem per
fer l'activitat per tal que hi hagi el màxim d'espai possible.
Intentarem que hi hagi un clima de tranquil·litat i confiança.
Per la realització de l'activitat es tindrà en compte la diversitat dels
infants , en quan el ritme evolutiu i possibles necessitats educatives.
L'educadora procurarà que tots els infants s'integrin, en el cas que hi
hagi algun nen/a que no vulgui participar se'l respectarà.
En el cas de tenir a l'aula un infant amb necessitats educatives especials,
l'educadora de reforç podrà està per ell i tenir un tracte més
individualitzat. En aquest cas , adaptarem només els aspectes de l'activitat
que siguin necessaris i procurarem la seva integració al grup.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VALORACIÓ O AVALUACIÓ DE
L'ACTIVITAT
|
0- Si
1- Força
2- No gaire
3- No
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VALORACIÓ O AVALUACIÓ DELS
INFANTS.
|
0: Si
1:Força
2: No gaire
3: No
|
- Pàgina d'inici
- Perfils
- Descripció
- Justificació
- Tipus de programació
- Unitat de la programació
- Capacitats
- Objectius i continguts (1 Nivell de concreció)
- Objectius (2 Nivell de concreció)
- Objectius i continguts (3 Nivell de concreció)
- Metodologia
- Seqüència didàctica
- Materials
- Temporització
- Paper educador
- Atenció diversitat
- Avaluació
- Recull de fonts d'informació
Els colors de l'emoció
Subscriure's a:
Missatges (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada