Els colors de l'emoció



 Nom de l'alumne o educadora: M. Carme Callís Rovira

Títol: Els colors de l' emoció
Edat
Aquesta activitat està destinada a infants de 1 a 2 anys
OBJECTIUS D'APRENENTATGE


  • Establir relacions afectives positives amb els companys i la tutora tot integrant-se en el grup
  • Adquirir vocabulari per poder expressar les pròpies emocions i les dels altres.
  • Identificar les emocions bàsiques com l'alegria , tristesa i la por .
  • Exterioritzar les emocions i mostrar quan se sent alegre, trist, enfadat...
  • Actuar amb iniciativa i participar de manera activa i adequada seguint les pautes donades per l'educador.


CONTINGUTS
  • Reconeixement de les emocions primàries (alegria , tristesa i la por)
  • Cura i respecte per els materials, l'educadora i els companys.
  • Reconeixement, manifestació i expressió de les emocions bàsiques, pròpies i dels altres, mitjançant el llenguatge verbal, gestual i corporal.
  • Iniciativa per dur a terme activitats i jocs, resolent les dificultats que es puguin presentar mitjançant la pròpia actuació o demanant als altres l’ajuda necessària i acceptant petites frustracions.
  • Progrés en l’adquisició d’hàbits relacionats amb el benestar corporal i la seguretat personal, la higiene i la salut, així com en l’inici d’hàbits d’ordre, constància i organització en les activitats en què participa.
  • Disposició per establir relacions afectives positives amb les persones adultes i els infants amb qui comparteix situacions i activitats quotidianament.
DURADA O TEMPS

Aquesta activitat tindrà una durada 30 minuts aproximadament.

La primera part de l'activitat durarà uns 10 minuts i la segona part durarà 20 minuts .
ESPAI

Realitzarem aquesta activitat al aula de 1 a 2 anys.

L'aula de P1 és una aula amplia i acollidora.

Consta de diferents racons, com els dels cotxes, la cuina, la biblioteca, el matalàs, mirall i estanteries amb diferents joguines, té unes taules que quan estan recollides no ocupen lloc, ja que queden aixecades i clavades a la paret i les cadires apilades i recollides a un racó.

Aquesta activitat la farem a les fosques per tant necessitem que els infants coneguin molt bé l'aula i els hi sigui familiar.

Abans de començar prepararem l'aula deixant el màxim possible de lloc, perquè quedi un espai ampli, retirant totes les joguines i mobles. L'aula té les estanteries i mobles mòbils que ens permet retirar amb facilitat totes les coses que no necessitem.

Per fer l'activitat mantindrem el racó del matalàs i el racó del mirall.

La primera part de l'activitat la començarem asseguts al racó del matalàs, per escoltar la música i veure les llums de colors.

Per fer la segona part de l'activitat anirem al racó del mirall, allà es on posarem les taules de llum i tindran tot el material per gaudir de l'activitat.

DESENVOLUPAMENT
Per un infant, anar a l’escola per primera vegada suposa un canvi molt important , surt d’un lloc segur conegut i protegit on es relaciona amb les persones que ha establert el primers vincles i a les quals està aferrat, per entrar en una situació completament desconeguda.





El nostre objectiu es aconseguir que l'infant pateixi el menys possible els afectes negatius de l'adaptació

Com educadores tractarem de crear un vincle afectiu basat en la confiança amb els infants i crear uns lligams positius entre el nen i l'educadora.
Per mitjà de les activitats anirem obrint un camp de possibilitats i mitjans que ajudaran al infant a afavorir el seu procés evolutiu.

En aquesta activitat intentarem que els infants descobreixin l'emoció de la sorpresa i també intentarem que vencin la por a la foscor a través de llums de colors i música agradable i relaxant.
L'educadora prepararà tot el material, les taules de llum, ampolles amb líquid de colors, paper de cel·lofana de colors diferents, pilotes de llum que canvien de color i punters làser de formes i colors diferents. Tindrem diferents materials perquè al ser infants tant petits no es cansin de seguida de l'activitat.
Anirem oferint els materials poc a poc, perquè els infants es puguin sorprendre dels llums i els colors, que ofereixen tots els materials.
Primer de tot l'educadora anirà enfosquin l'aula tancant la llum i baixant les persianes de la classe, per tal d'enfosquir-la el màxim.
La primera part de l'activitat seurem al matalàs i posarem música tranquil·la , l'educadora amb punters làser de colors, enfocarà el sostre movent la llum i canviant de color ,al ritme de la música.
La segona part de l'activitat , la farem al racó del mirall, encendrem les taules de llum i oferirem als infants que puguin jugar amb els papers de cel·lofana de colors o amb les ampolles amb líquid de diferents colors que haurem posat sobre de les taules ,també hi hauran pilotes amb llums de colors que estaran repartides per el terra de l'aula, per tal que tots els infants pugui gaudir de tot el material que els hi oferim i es puguin moure per tota l'aula per jugar i explorar lliurament.





Paper de l'educadora :

En la primera part de l'activitat l'educadora mantindrà un paper actiu mostrant les llums i els colors que ofereix el punter làser, intentant que els infants es sorprenguin i gaudeixin de l'activitat.

La segona part de l'activitat és de descoberta , observació i exploració , per tant els infants jugaran lliurament i l'educadora observarà com els infants gaudeixen de l'activitat i només intervendrà si els infants perden la curiositat.


Intervenció de les famílies:

L'educadora farà fotografies de l'activitat i les penjarà en un mural, així quan vinguin les famílies a buscar als infants podran veure als seus fills fent l'activitat i podran parlar amb ells del que han fet a l'escola.
RECURSOS

Recursos humans : Una educadora tutora i una educadora de reforç

Recursos materials:

- 2 Taules de llum
- Paper de cel·lofana
- Pilotes de llums de colors
- Ampolles de plàstic amb líquids de colors
- Punters làser
- Reproductor de CD
- CD de música relaxant

ADAPTACIONS
L'aula de P1 la prepararem per fer l'activitat per tal que hi hagi el màxim d'espai possible.

Intentarem que hi hagi un clima de tranquil·litat i confiança.

Per la realització de l'activitat es tindrà en compte la diversitat dels infants , en quan el ritme evolutiu i possibles necessitats educatives.

L'educadora procurarà que tots els infants s'integrin, en el cas que hi hagi algun nen/a que no vulgui participar se'l respectarà.

En el cas de tenir a l'aula un infant amb necessitats educatives especials, l'educadora de reforç podrà està per ell i tenir un tracte més individualitzat. En aquest cas , adaptarem només els aspectes de l'activitat que siguin necessaris i procurarem la seva integració al grup.
VALORACIÓ O AVALUACIÓ DE L'ACTIVITAT


Ítems
0
1
2
3
Observacions
L'activitat ha estat adequada i motivadora





El temps previst per l'activitat ha permès la participació de tots els infants





Els materials utilitzats són adients per l'activitat.





L'espai ha estat adequat per fer l'activitat





L'agrupació dels infants ha estat adequada per l'activitat





L'actitud de l'educadora ha estat apropiada per l'activitat





L'activitat ha permès assolir els objectius proposats





L'activitat ha captat l'atenció de tots els infants







0- Si
1- Força
2- No gaire
3- No


VALORACIÓ O AVALUACIÓ DELS INFANTS.


Avaluació activitat:
Nom de l'infant:
Activitat:
Grup d'infants:
Ítems
0
1
2
3

S'integra i es relaciona amb el grup d'infants i l'educadora.





Sap identificar quan està content, trist , enfadat o té por.





Participa de manera activa durant l'activitat.





Exterioritza les emocions i es mostra alegre, trist, enfadat....





Ha adquirit nou vocabulari






0: Si
1:Força
2: No gaire
3: No

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada