Nom de l'alumne o educadora: M.Angeles
Hernández Sánchez
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
Títol: El racó de les emocions
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Edat
|
Aquesta activitat va adreçada als infants
de P1 (1-2 anys).El grup està composat per 14 infants.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
OBJECTIUS D'APRENENTATGE
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CONTINGUTS
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DURADA O TEMPS
|
La durada de l'activitat serà de 30
minuts aproximadament.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ESPAI
|
L'espai on es realitzarà l'activitat serà
a l'aula de P1 al racó on es troba situat el mirall.
Aquesta aula és bastant àmplia i està
dividida en diferents apartats, com són: l'espai per a la realització
d'activitats on es requereix que els infants estiguin assentats, composat per
dues taules i deu cadiretes, d'un espai d'higiene que es troba una mica
separat dins un habitacle on es troben dos petits lavabos,un canviador i un
gran armari amb els niuets per col·locar tot el material i roba de recanvi
dels nens i nenes, un altre espai amb un gran matalàs a terra i molts coixins
on també es troba el mirall de l'aula que és on es realitzarà concretament
aquesta activitat i per finalitzar un espai de joc amb joguines i material
per a l'experimentació que es troben a mida dels petits,així com diversos
racons.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DESENVOLUPAMENT
|
Aquesta activitat va inclosa dins de l'
unitat didàctica adreçada al periode d'adaptació del infants a l'escola. És
per això, que volem tractar de manera acurada el desenvolupament emocional
que aquests pateixen durant aquesta etapa ja que s'han d'adaptar a un nou
espai, companys i educadors de manera sobtada i en alguns casos no és gens
fàcil. Des de la llar d'infants L'Alegria volem que aquest periode
d'adaptació sigui el més lleu possible evitant o si més no, reduint l'engoixa
que produeix als infants la separació familiar. És per això que s'ha elaborat
una programació adreçada al treball emocional per tal d'afavorir aquesta
adaptació reduint l'angoixa i oferint-li al nen un espai en el que sentir-se
a gust, segur i estimat.
L'activitat “el racó de les emocions”
consisteix en col·locar al costat del mirall de l'aula un mural amb imatges
de cares realitzant diferents expressions(emocions i sentiments) que els
infants hauran d'imitar i intentar identificar amb el seu significat.
Aquesta activitat es realitzarà en petits
grups i després de manera grupal.
Prèviament a l'inici de l'activitat,
l'educadora haurà col·locat al costat del mirall de l'aula que es troba
situat en un dels racons,un mural amb diferents imatges.
Tot seguit col·locarà als infant en una
rotllana i posarà les mateixes imatges que al mural al mig d'aquesta perquè
els infants les puguin veure.
A continuació explicarà als nens i nenes
en què consistirà l'activitat, ensenyant-los-hi les imatges i verbalitzant
quin és el significat de cadascuna (content, trist, sorprès, espantat...).
Un cop explicat, cridarà als infants per
parelles a acostar-se al mirall per poder imitar les cares que veuen a les
imatges i verbalitzar-los-hi què significa cadascuna. D'aquesta manera els
nens i nens podran realitzar l'expressió que veuen a les imatges.
D'altra banda, els infants que es troben
a la rotllana estaran amb una educadora de suport que els motivarà a imitar
les expressions que veuen a les imatges i anirà verbalitzant el significat de
cadascuna.
Un cop tots els infants hagin passat pel
mirall tornaran a la rotllana i l'educadora farà un repàs de totes les
imatges que han vist motivant als infants a realitzar les diferents
expressions.
-Paper de l'educador/-a:Durant l'activitat l'educador/-a és l'encarregat de
dur a terme tota l'organització d'aquesta per tal de poder aconseguir el
resultat esperat. Per això, serà qui s'encarregui de crear un clima de calma
i relaxació pel bon funcionament de l'activitat i alhora motivar als infants
davant aquesta perquè puguin gaudir i aprendre. D'altra banda, ja que aquesta
activitat vol afavorir a l'adaptació dels petits a l'escola, l'educador haurà
d'adoptar un paper molt significatiu a l'hora d’engrescar-los i motivar-los
per tal d'intentar que participin activament d'aquesta i alhora hi gaudeixin.
Tanmateix haurà de tenir en compte les necessitats específiques de cada
infant a l'hora d'adaptar-se al nou espai, als companys i els educadors, per
tal que aquests es sentin segurs i mica en mica vagin adquirint aquesta
seguretat de manera interioritzada que els permeti sentir-se adaptats a la
nova ubicació sense la presència de familiars.
Durant el procés, l'educador/-a explicarà
als infants el desenvolupament de l'activitat citant totes les imatges de les
diferents emocions alhora que les realitzarà gestualment per tal que els
infants imitin les seves gestualitzacions.
D'altra banda, mentre que l' educador /a
es trobi realitzant l'activitat amb les parelles, l'educador/-a de suport
estarà amb el grup sencer, explicant el significat de cada imatge i explicant
als infants com ens sentim quan tenim aquestes emocions fent preguntes als
nens i nenes i motivant-los per a què realitzin la imitació.
-Implicació de les famílies: És molt important que des de casa es reforcin tots
els aspectes apresos a l'escola, és per això que la tasca de les famílies pel
que fa al treball emocional és primordial per un desenvolupament integral de
l'infant.
En la reunió prèvia a l'inici del curs
escolar que es va realitzar amb els pares, es va explicar quin seria el fil
conductor de totes les activitats durant el període d'adaptació, en aquest
cas, el treball emocional, per tal que des de casa es pogués reforçar aquest
àmbit realitzant així una tasca conjunta alleujant el procés de separació
familiar així com l'adaptació al nou espai,companys i educadors per part dels
infants.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
RECURSOS
|
-Recursos humans:Educadora de l'aula i educadora de suport.
-Recursos materials:
-Mirall de l'aula
-Imatges plastificades amb cares
realitzant diferents expressions d'emocions i sentiments.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ADAPTACIONS
|
S'ha explicarà l'activitat de manera
senzilla amb un llenguatge fàcil i entenedor pels infants, verbalitzant en
tot moment el significat de cada imatge i fent la gestualització per tal de
què els infants la puguin relacionar.
D'altra banda, en el cas que hi hagués
algun infant amb NEE d'algun tipus, s'adaptarà l'activitat segons les
característiques de cada cas fent les adaptacions necessàries per tal que es
pogués realitzar l'activitat tan per aquest cas concret com per la resta dels
infants de la classe.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VALORACIÓ O AVALUACIÓ DE L'ACTIVITAT
|
0: Sí
1: Bastant
2: No gaire
3: No
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VALORACIÓ O AVALUACIÓ DELS INFANTS.
|
|
- Pàgina d'inici
- Perfils
- Descripció
- Justificació
- Tipus de programació
- Unitat de la programació
- Capacitats
- Objectius i continguts (1 Nivell de concreció)
- Objectius (2 Nivell de concreció)
- Objectius i continguts (3 Nivell de concreció)
- Metodologia
- Seqüència didàctica
- Materials
- Temporització
- Paper educador
- Atenció diversitat
- Avaluació
- Recull de fonts d'informació
El Racó de les Emocions
Subscriure's a:
Missatges (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada