Annex 1. Justificació de la necessitat seleccionada
- Els sentiments i les emocions d'angoixa que tenen els pares i que transmeten als seus fills dificultant l'adaptació i allargant el seu procés.
- Necessitat motriu.
- Un infant amb autisme.
- Necessitat de partir el pati en dos per separar els més petits dels més grans, per tal que els petits sentin més seguretat.
- El plor: emocions d'angoixa que senten els infants i les famílies.
JUSTIFICACIÓ
“Els
sentiments i les emocions d'angoixa que tenen els pares i que
transmeten als seus fills dificultant l'adaptació i allargant el seu
procés.
Després
d'exposar totes les necessitats hem decidit triar aquesta
necessitat perquè tot el grup pensem que és la més important,
pensem que l'èxit del procés de l'adaptació dels infants a l'
escola bressol depèn tant de l'escola com de la família. La
existència de confiança mútua, una relació equilibrada entre
educadors i progenitors.
No
són només els infants els únics implicats en el procés
d'adaptació, els pares pateixen la separació dels seus fills tant
com els infants i això els fa sorgir sentiments contradictoris:
pors, dubtes, etc...que els fan sentir culpables i actuar de vegades
sobreprotegint el seu fill i en canvi d'altres famílies ho viuen
en total normalitat.
Pensem
que l'adaptació és un procés que es desenvolupa de manera
diferent per cada infant i cada família, requerirà intervencions
diferenciades i buscarem les estratègies necessàries per assegurar
una relació constructiva entre els dos.
Durant
el primer trimestre treballarem les emocions dels mes petits ja que
el que senten durant l'adaptació fa referència algun tipus de
mancança real i per tant creiem que és molt important treballar-les
durant el primer trimestre ja que és el moment en que més ho
pateixen.
Intentarem
posar una atenció especial al procés d'adaptació. Quan els pares
porten el seu infant a l'escola bressol, el procés d'adaptació els
inclou d'una manera molt especial. Així que també tindrem en compte
l'angoixa que poden tenir els pares, ja que poden sentir temors i
angúnies en haver de separar-se del seu infant, i li pot costar
d'acceptar la presència d'altres persones en aquest cercle tant
estret que han creat. Per tant també voldrem treballar i tenir molt
en compte els pares els farem partícips i això ajudarà que
treballem junts l'escola i els pares i farà que els infants es
sentin més a gust, més tranquils , més segurs i amb una més gran
autoestima.
Es
per això que pensem que fer activitats que treballin els sentiments
i les emocions ajudarà als petits en la descoberta d'aquestes, farem
que les emocions estiguin presents el dia a dia dels petits i les
vagin reconeixent a través
dels diferents llenguatges, per aprendre a desenvolupar les
habilitats socials necessàries per a la convivència i la resolució
de conflictes.
Aquesta
necessitat detectada, corresponia a la problemàtica que mostra un
gran nombre d'infants alhora de gestionar emocionalment els diferents
conflictes que es poden presentar entre els nens/es, en els moments
de la seva vida a l'escola, però també en el seu entorn més
proper, com pot ser la família.
Pensem
que l'elecció d'aquesta necessitat ens permetrà treballar una gran
part de les diferents capacitats i objectius del cicle d'educació
infantil.
Es
poden desenvolupar tot un seguit d'activitats entorn a la
identificació de les emocions , per tal de treballar en els infants
una autogestió de les emocions i aplicar-les a la resolució dels
possibles conflictes.
Gràcies
a aquesta elecció, podrem desenvolupar un projecte educatiu que vol
afrontar un dels grans problemes d'avui dia amb els infants.
Per
tant, treballar la identificació del que els hi passa per dins, els
hi permetrà ser més conscients del que volen.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada