Justificació

      Annex 1. Justificació de la necessitat seleccionada

      LLISTAT DE LES DIFERENTS NECESSITATS APORTADES
  • Els sentiments i les emocions d'angoixa que tenen els pares i que transmeten als seus fills dificultant l'adaptació i allargant el seu procés.
  • Necessitat motriu.
  • Un infant amb autisme.
  • Necessitat de partir el pati en dos per separar els més petits dels més grans, per tal que els petits sentin més seguretat.
  • El plor: emocions d'angoixa que senten els infants i les famílies.

JUSTIFICACIÓ

Els sentiments i les emocions d'angoixa que tenen els pares i que transmeten als seus fills dificultant l'adaptació i allargant el seu procés.




Després d'exposar totes les necessitats hem decidit triar aquesta necessitat perquè tot el grup pensem que és la més important, pensem que l'èxit del procés de l'adaptació dels infants a l' escola bressol depèn tant de l'escola com de la família. La existència de confiança mútua, una relació equilibrada entre educadors i progenitors.

No són només els infants els únics implicats en el procés d'adaptació, els pares pateixen la separació dels seus fills tant com els infants i això els fa sorgir sentiments contradictoris: pors, dubtes, etc...que els fan sentir culpables i actuar de vegades sobreprotegint el seu fill i en canvi d'altres famílies ho viuen en total normalitat.
Pensem que l'adaptació és un procés que es desenvolupa de manera diferent per cada infant i cada família, requerirà intervencions diferenciades i buscarem les estratègies necessàries per assegurar una relació constructiva entre els dos.
Durant el primer trimestre treballarem les emocions dels mes petits ja que el que senten durant l'adaptació fa referència algun tipus de mancança real i per tant creiem que és molt important treballar-les durant el primer trimestre ja que és el moment en que més ho pateixen.
Intentarem posar una atenció especial al procés d'adaptació. Quan els pares porten el seu infant a l'escola bressol, el procés d'adaptació els inclou d'una manera molt especial. Així que també tindrem en compte l'angoixa que poden tenir els pares, ja que poden sentir temors i angúnies en haver de separar-se del seu infant, i li pot costar d'acceptar la presència d'altres persones en aquest cercle tant estret que han creat. Per tant també voldrem treballar i tenir molt en compte els pares els farem partícips i això ajudarà que treballem junts l'escola i els pares i farà que els infants es sentin més a gust, més tranquils , més segurs i amb una més gran autoestima.

Es per això que pensem que fer activitats que treballin els sentiments i les emocions ajudarà als petits en la descoberta d'aquestes, farem que les emocions estiguin presents el dia a dia dels petits i les vagin reconeixent a través dels diferents llenguatges, per aprendre a desenvolupar les habilitats socials necessàries per a la convivència i la resolució de conflictes.
Aquesta necessitat detectada, corresponia a la problemàtica que mostra un gran nombre d'infants alhora de gestionar emocionalment els diferents conflictes que es poden presentar entre els nens/es, en els moments de la seva vida a l'escola, però també en el seu entorn més proper, com pot ser la família.
Pensem que l'elecció d'aquesta necessitat ens permetrà treballar una gran part de les diferents capacitats i objectius del cicle d'educació infantil.
Es poden desenvolupar tot un seguit d'activitats entorn a la identificació de les emocions , per tal de treballar en els infants una autogestió de les emocions i aplicar-les a la resolució dels possibles conflictes.

Gràcies a aquesta elecció, podrem desenvolupar un projecte educatiu que vol afrontar un dels grans problemes d'avui dia amb els infants.
Per tant, treballar la identificació del que els hi passa per dins, els hi permetrà ser més conscients del que volen.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada