Nom de l'alumne o educadora: Sílvia Salgado Rodríguez
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Edat
|
1-2 anys, per a un grup de 14
infants.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
OBJECTIUS D'APRENENTATGE
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CONTINGUTS
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DURADA O TEMPS
|
3/4 d'hora
Dedicarem 5-10 minuts, abans de
l'inici de l'activitat, a anticipar als infants en què consistirà
l'activitat, així com també i els hi donarem les pautes pertinents que
esperem de conducta.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ESPAI
|
A l'aula.
Ens assentarem en rotllana o
semicercle a la catifa dels contes.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DESENVOLUPAMENT
|
Utilitzarem
el llibre de Les emocions d'en Pol,S'explicarà la part que correspon a
l'emoció que es vol treballar.
1-Llegim el conte Les
emocions d’en Pol la part que correspon a l’alegria.
2-Expressem amb el cos
l’alegria. Començarem primer amb la cara i, després,anirem ampliant a
diferents parts del cos: els braços, les cames... cada part per separat fins
arribar al cos sencer.
3- Parlem de les coses que ens
fan estar alegres i el perquè.
Paper de l'educadora:
Ja
que l'activitat es durà a terme durant el període d'apatació,
tindrem especial cura en explicar als infants en tot moment a on van
i què hi farem, ens anticiparem per tal de crear un clima de
seguretat i confiança. Tindrem en compte el fet de que els infants
plorin durant aquest procés és un fet totalment natural, és per
aquest motiu, que amb aquesta activitat es pretèn afavorir
el control de les emocions negatives i crear situacions de rialla
espontània dins l’aula i endinsar-se en el món de l’humor.
Per a què els infants gaudeixin
del conte que se'ls hi explicarà, és important aprendre'l a la perfecció. És
molt important que el conte sigui explicat, no llegit; i mirar als ulls per
connectar amb els nens i les nenes.
També utilitzar el suport
físic, és a dir, a mesura que es va explicant el conte ensenyar les imatges o
dibuixos del conte, però sense tallar les ales de la imaginació, així els
infants s'imaginaran la història a la seva manera. Per això, mentre s'explica
es donarà tot tipus de detalls.
Una altra punt important que
s'ha de tenir en compte és que a l'hora d'explicar el conte, s'ha de fer que
el lloc sigui especial, el racó de la de la catifa de l' aula, baixarem la
intensitat de la llum i crearem un clima més proper, més íntim, l'educadora
molt a prop dels infants.
Es tindrà en compte la tonalitat de la veu, que és força important. Els
diferents personatges dels contes tenen diferents caràcters i això s'ha de
demostrar amb la veu, per tant, es faran canvis de veu, en el so, en la
intensitat, en el volum i en la profunditat.
Utilitzar molt de suport
visual, ja siguin fotos, retallables, clics, ninotets, dibuixos a la
pissarra. Aquest suport que s’utilitzi com a comprovació de la comprensió.
Gesticular molt, representar mímicament accions., ja que, als infants els
encanta fer aquesta activitat i com més s’involucren amb tot el seu cos, més
interioritzen i comprenen el llenguatge. Es
parlarà a poc a poc i exagerant l’articulació. Es començarà amb frases curtes
i s'aniran ampliant a poc a poc.
Explicarà el conte demanant la
participació dels infants perquè escenifiquin la narració simultàniament,
fent preguntes i deixar que ells en facin.
Deixarà algunes frases sense
acabar, amb la intenció que els infants les completin, quan sabem segur quin
vocabulari mínim tenen i l'educadora aprofitarà totes les ocasions per
recordar i fer-los dir coses que ja saben (onomatopeies, holofrases,
etc...),farà preguntes tancades amb la intenció de donar dues opcions i
sabent que els
infants triaran la que
nosaltres volem, però hem de procurar que les respostes també siguin resultat
d’una reflexió seva. Per exemple, faríem la pregunta: Riem quan estem
contents i contentes? Estava content en Pol?
L'educadora també convidarà als
infants, amb un gest amb la mà o amb la mirada a repetir les rialles i
somriures d'en Pol, d'aquesta forma els donem models de com modular la veu.
Intervenció de les famílies:
Aprofitarem el contacte informal diari a la llar, quan els infants
vinguin acompanyats de les famílies i entrin amb elles a l'aula, ja que, les
entrades i sortides són moments privilegiats per a poder-nos relacionar i
explicar als pares/mares l'activitat que durem a terme, com i a on, així
tenen una percepció més completa d’allò que fa el fill/a i de les activitats
que hi desenvolupem, i a la vegada l’infant tindrà la oportunitat d'ensenyar
als seus pares el seus interessos. .
Programarem 10 minuts a l’entrada i a la sortida per poder tenir aquest
contacte. Tinguent
en compte el període d'adaptació els hi recordarem el que ja es va
parlar en el seu moment en la reunió individual, com es durà a
terme el procés d’adaptació, que es recomana que l’adaptació
del nen/a a la llar d’infants es faci de manera progressiva,
respectant els acords presos pel que fa als horaris, entrades... Que
és important procurar que l'infant assisteixi a la llar amb
regularitat, que la persona que acompanyi el nen/a a la llar sigui
sempre la mateixa, durant aquest període, que intentin que els
acomiadaments siguin curts, ràpids i decidits, que no tornin a
entrar una vegada hagin marxat i que quan marxin, ho facin amb
expressió d’alegria, i mai amb angoixa o tristesa. Que siguin
puntuals a l’hora d’anar-lo a recollir i que durant aquests dies
procurin fer els mínims canvis possibles a casa (alimentació,
xumets, horaris, dormir...).
Utilitzarem aquest conte com a material viatger, de forma que cada dia un
nen/a s'endurà el conte a casa seva. D'aquesta manera integrarem a la família
en aquesta activitat.
També farem un paper a on redactarem el què hem fet, com hem fet
l'activitat i explicant quina anècdota o quina actitud ha mostrat el seu fill
o filla. A la vegada que hi inclourem alguna fotografia. Aquest paper el
col·locarem a dins la motxilla.
També farem fotografies per a la web i per a possibles necessitats
futures. Sempre amb el consentiment previ i cada curs seran eliminades.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
RECURSOS
|
Recursos humans :
Una educadora i una auxiliar.
La
figura de l'auxilar és important en el període d'adaptació ja que,
l'adaptació és un procés individual de cada infant i la diversitat
es manifesta tant en la manera de fer i ser de cada infant com en la
manera de ser tractats a què estaven acostumats. L’adaptació la
plantegem com un procés particular de cada infant i és la nostratasca
facilitar al màxim la incorporació de l'infant a la llar en un
ambient de seguretat, confiança i respecte mutu.
Recursos materials:
-Conte Les emocions d'en Pol
- La catifa del racó del conte.
- Un CD amb música de fons alegre a on surtin rialles, però sense lletra
per a no distorsionar ni desviar l'atenció dels infants del conte.
https://www.youtube.com/watch?v=PBU-zw_wAYw
- Un reproductor de CD's.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ADAPTACIONS
|
Es tindrà en compte el tipus d’estructura i els canvis o adaptacions que
hi introduirem. Adaptant el conte, a l'edat dels infants de P1, de igual
manera que no és el mateix el llenguatge escrit que l’oral i les adaptacions
són necessàries:
- L’adaptació del lèxic.
- Escurçar algunes parts i allargar-ne d'altres.
- Cercar possibles repeticions que puguin afavorir la participació dels
infants.
- La introducció d’onomatopeies, petits rimes, enfilalls d’adjectius,
cançonetes, etc.
- Iniciar i acabar el conte amb una fórmula adequada.
(Catacrick-catacrack i aquest conte s'ha acabat, etc...)
- La modificació de la presentació segons les reaccions dels infants.
- Estar molts atents a l’expressió de les emocions, que ens
orientaran,per saber si el conte té significat per a ells o cal modificar-lo.
En el cas de que a l'aula tinguéssim alguna NEE seguirem les pautes
fixades per a cada cas, per la direcció , psicòleg o pedagog.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VALORACIÓ O AVALUACIÓ DE
L'ACTIVITAT
|
0: Sí
1: Bastant
2: No gaire
3: No
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VALORACIÓ O AVALUACIÓ DELS
INFANTS.
|
0: No ho fa
mai.
1: Ho fa poques
vegades.
2: Ho fa
sovint:
3: Ho fa
gairebé sempre.
4: Ho fa
sempre.
|
- Pàgina d'inici
- Perfils
- Descripció
- Justificació
- Tipus de programació
- Unitat de la programació
- Capacitats
- Objectius i continguts (1 Nivell de concreció)
- Objectius (2 Nivell de concreció)
- Objectius i continguts (3 Nivell de concreció)
- Metodologia
- Seqüència didàctica
- Materials
- Temporització
- Paper educador
- Atenció diversitat
- Avaluació
- Recull de fonts d'informació
L'alegria
Subscriure's a:
Missatges (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada